Thursday, April 7, 2011

Tensi!

Salam.

beberapa waktu ni aku jarang update blog.tulis kt fb pun jarang.
sekarang aku cuba untuk guna masa dengan optimum.Buat benda yang penting. Tahun akhir ni amat menyesakkan.

Kadang-kadang panas hati jugak. Dengan lecturer nye, dengan keadaan sekeliling. Sekarang ni tak boleh nak kata apa. Even nak pergi gunting rambut pun aku takut habis masa. Nak pergi gym pun tak berani sebab takut masa terbuang.

Macam aku cerita dulu, aku buat keje kat Niah. Dan supervisor aku, lecturer aku memang power giler pasal carbonate. So, apa pun memang based on dia. But HOD aku pun dikira sebagai supervisor sekali.So arahan datang dari dua orang and nak puaskan hati dua orang.Sakit laa.

Sekarang ni dah malas nak cakap banyak.Kadang-kadang kita yang buat kerja dan kurang bercakap kena hentam. Kesian team mates aku. Kesian Nik,Nina,Ju,Iffah and Nad. Korang memang bagus. Semua keja korang buat. Aku memang agak strict.Buat korang pressure. But kalau tak, kita tak kan dapat capai apa yang kita nak capai. Nak kan sesuatu kena ada pengorbanan. Tak pe lah.Kita orang berkerja.Bukan orang cuma pandai bercakap je.

Tak pe lah korang. Kita yang buat kerja.Orang lain yang menumpang kerja kita.Orang lain dapat kredit.Kita yang kena hentam. Tak pe.Masa panjang lagi. Yang penting kita usaha yang terbaik.

Cakap pasal team ni,aku memang suka competition. But sekarang aku compete dengan team sendiri.Compete supaya team ni jadi lagi baik. Bukan aku tak nak ambil tahu pasal team lain dalam batch ni. Tapi terus terang, tak ada masa.Banyak lagi benda lagi penting dari nak fikirkan pasal hal remeh temeh.Dari pasal soal nak jaga hati,and macam-macam lagi. Bukanlah tak penting.Penting.Tapi ada hal yang lagi penting. And kalau nak fikirkan masalah orang lain, tak cukup nafas rasanya..

Alhamdulillah,belum dilekakan dari mengingati Allah. Alhamdulillah,masih belum futur. Alhamdulillah masih dapat jaga. Tapi ada yang lain terpaksa dikorbankan.Masa dengan kawan-kawan.Masa untuk diri sendiri. Banyak jugak. So, sorry lah ye.

Maybe ada banyak lagi benda yang lebih baik di hadapan. Yang penting usaha.

" Right now,life gives me lemon, and I'm figuring out how to turn it into lemonade"

3 comments:

  1. banyak2 bersabar dan mohon Allah dipermudahkan tajul..aku paham perasaan ko, even aku bukan leader pun terasa tension, ape kan lagi leader2 ni kan..tentang kredit2 dari lecturer ni, fikir kita buat kerja tu untuk Allah je, Allah Maha Adil, dia beri ganjaran pun adil.jgn risau

    ReplyDelete
  2. erm.thnk u amer..aku pegang nasihat kau.cuma aku rasa terkilan laa..budak group aku punye la usaha keras,punye la berpenat2, tapi sbb franz ada favourite student dalam group lagi satu, cam jadinya kitorng plak yg nmpak cm tak buat keje.and kitorng lak yg kene condemn.aku memang da baran da. problem dia sbb kitorng 2 group wt tempat yg sama.so,2 la pasal.rasa terkilan je.. kita yg berpenat..orng lain duk menumpang keje kite je.tapi aku dah sort it out da..insyaAllah lepas ni ok kot

    ReplyDelete
  3. woit.. wt kje elk2.. klu nk lemonade bli je ar kt kdi.. xyh susah2 jd ahli magic nk tukar2 mende..

    ReplyDelete