Thursday, June 24, 2010

Perghhh....da cuti seyh!!!!!! wei,result bile keluar!!!cuak.cuak

salam

alhamdulillah.exam dah abes. tadi exam structural.rasa nak menangis waktu buat.sedih betul waktu tengah buat tu dah terfikir masa depan yang macam-macam dah.Terfikir parents.Terfikir perjuangan yang nak dibawa di tanah perjuangan ni.Ya Allah, mudahkan lah dan perbaikilah urusanku.

Cuma sekarang ni waktu nak menunggu result je.Rasa nya 2,3 minggu lagi keluarlah result. tak la mengharap sangat untuk structural and geochem..2 unit yang sangat menakutkan...

Sekarang ni, kita dah buat the best,kita biarkan Allah uruskan the rest..

Jadi sekarang ni adalah camner nak mengisi cuti sebulan aku yang aku tak balik rumah..hahahahah

Perancangan nya dah ada. :>

1. Aku nak habiskan baca buku.Terlampau banyak buku-buku dalam library kecik di bilik aku ni..ada dua rak penuh. sampai roboh shelf ni and hempap laptop hari tu...


2. Program khas

3.Program khas V2

4. Pergi gym.Kalau boleh aku nak gi tiap2 hari.Series,waktu exam and sibuk assignment memang nyakitkan hati.Tak dapat nak gi gym langsung. So, asyik makan je ,blajar,assignment,tido.Berat badan sudah naik.Badan sudah rasa malas dan berat.

X da la aku nak jadi cam sazali samad ke,or malek noor ke.. Cukup sihat je dah laa.Stamina kuat.Badan kuat.Dah laa.Kalau badan jadi cam sazali samad tu pun, cuak gak aku.Besar giler. Dapat badan just cantik je kira bonus aa..Yang penting dalam Islam yang Islam nak cuma quwwatul jism. Badan kena sihat.Kena kuat.

5. Nak pergi mancing.AKu dah ada rod satu batang tapi tak pernah guna lagi.

6. Nak download movie and tengok.

7.Nak gi pusing-pusing miri town.Seriously,sepanjang sem ni, aku gi town tak pernah langsung untuk leisure.Kalau pergi pun untuk program or ada urusan formal.

8.Nak masak.Kalau korang kenal aku,hobi aku memasak.Aku bukan setakat suke masak je tapi aku suka fine dining and cullinary art.Aku suka makanan yang aku masak tu cantik.Lawak gile aaa....Hehehehehe.Memang sangat puas hati.

Dah ada target daa nak masak ape.:
  1. Chicken chop,Steak.
  2. Nasi daging(special recipe ni)
  3. mee udang(pun special recipe gak..aku belajar dari sorang pak cik yg pernah masak untuk sultan kedah)
  4. Siakap 3 rasa.Aku belajar dari pak cik tu jugak
9. Nak cari cikgu silat kalau ada.Aku pernah belajar silat gayong and cekak hanafi dulu.Tak la hebat sangat.Okay2 je la..Setakat untuk defence and selamatkan diri atleast asas dah ada. Aku belajar dulu silat gayong ,cikgu aku tak ajar bunga2 and tari sembah sangat.Dia ajar camner nak belasah orang.

Selain memasak,minat aku bersilat gak.Dulu laa..Memang minat giler.Tapi lepas habes spm,jauh dari gelanggang,terus dah tak bergelanggang lagi.Kalau tak dulu,tiap2 minggu dalam gelanggang mesti main tempur nye.

Hari tu ade gak jumpe sorang cikgu silat.Kawan kepada sorang kawan kat sini.Tapi bukan sama perguruan.

10.Nak ke peryatim. Korang tau yang aku memang ada perasaan jatuh hati kepada kompleks anak-anak yatim tu kan..Rasa aman,tenteram je bila ada kat sana dikelilingi budak-budak tu.Bile diorang cerita-cerita and macam-macam lagi.Seronok laa...


Amacam.banyak tak planning aku ni..Harap2 terlaksanalah.Lagipun apa aku boleh buat kat miri ni..Nak tak nak,kena laa teruskan planning..hehehehe

k..chow...

salam

No comments:

Post a Comment