Thursday, June 25, 2009

Bukan Puisi Lagu ku

aku berpuisi bukan pada puisi laguku..
aku berlagu bukan pada lenggok bahasa ku..
aku bukan menulis pada indahnya kata
bukan pada cantiknya bahasa

rentak jari yang menari
adalah bukan meniru pemuisi kini..
bukan meniru fynn jamal,wani ardy mahupun ana raffali..
aku tak kenal mereka..
lenggok lidah menutur kata bukan satu maksud bahasa

aku menulis adalah kerna Dia.
aku berpuisi adalah kerna Dia
aku menontonkan cerita cinta ku adalah dengan Dia.

aku membawa mu bukan pada yang lain..
bukan pada nafas nafsu yang bernafas atasku
bukan pada hati mati yang lari dari hidup
bukan pada jiwa palsu yang lesu..
bukan pada mata yang kelabukan makna hidup..
bukan pada seronok yang kau kata kan seronok..

aku hanya bawa mu pada Dia..

yang meletakkan hati hanya pada Dia..

dan hati ini penuh..
seribu,dua juta,3 ratus billion
(masakan boleh dikira perihal cinta)

dan hati ini tidak boleh masuk dan wujud nya kau.
dan mungkin yang lain.
Kerna Dia dah ada dalam nya.

mana mungkin dapat ku tanggung satu lagi cinta
kalau cinta itu satu dan ku berikan semua nya..
Hanya pada Dia!!


Ar-Rijal
26 June 2009
Miri
12.56 a.m


2 comments:

  1. salam,

    gagahnya seorang lelaki, d balik nya berdiri seorang wanita yakni isterinya...

    ReplyDelete
  2. salam anon..

    mungkin ade benarnye.tapi yg lagi tepat,kekuatan setiap manusia itu datangnya dari sumber kekuatan atau pencipta kekuatan tu sendiri.ya'ni Allah..kuat dan gagahnya seseorang adalah bantuan dari Allah dan rahmat dari Nya..dan seharusnya hamba itu lemah bila berdepan dengan Tuhan nya..

    dan istri itu adalah pembakar semangat suami.bukan puncanya kekuatan.Dialah pembantu,dialah penasihat,dialah yang tetap berada dalam jalan yang si suami jejaki..

    semoga bermanfaat..

    *kata-kata dari orang yg belum lagi beristri..huhuhu

    ReplyDelete